Friss hozzászólások

Rövid kalauz síoktatáson résztvevőknek

Síoktatás, bemelegítés10 tipp arra, hogyan menj síoktatásra:

  1. Bár te vagy a megrendelő, mégis jobb, ha nem akarod megmondani a síoktatónak, hogy mit és hogyan tanítson. Mégiscsak ő ért jobban hozzá, és ő tudja, hogy milyen úton szeretne elvinni téged a célig.
  2. Ne légy mazochista! Nem csak akkor dolgozik jól a síoktató, ha te szenvedsz ő pedig folyamatosan megaláz. Még az is előfordulhat, hogy véletlenül jól érzed magad a síoktatás alatt. Ne aggódj, ettől még lehet szakmailag jó a síoktatás. Végtére nem az a fontos, hogy szenvedj, hanem hogy fejlődj!
  3. Az, hogy befizettél a síoktatásra, még nem garancia arra, hogy meg is fogsz tanulni. Egyáltalán nem baj, ha te is akarod, és teszel is érte!
  4. Nagyon jó a nagy elszántság és akarat, de nem kell túlzásba vinni. A görcsösség legalább annyira akadályozza a tanulást, mint az unottság és a kedvtelenség. Akard megcsinálni a feladatokat, de ne legyen lelkiismeret-furdalásod, ha véletlenül élvezed is őket!
  5. Ha teljesen kezdő vagy, készülj fel arra, hogy nagyon el fogsz fáradni. Nem szégyen, ha két óra síoktatás után inkább elmész sétálni vagy a termálfürdőbe.
  6. Az első pár napban jobb lassan haladni mint sietni, később ez nagyon megéri. Ne zavarjon, hogy a szomszéd síoktatónál már lifteznek és mennek fel a nagypályára azok, akik veled együtt kezdtek. Vigasztaljon, hogy ők sokkal rosszabbul síelnek majd, ha pár hét múlva találkoztok!
  7. Minél jobban tudsz már síelni, annál biztosabban lesz olyan része a síoktatásnak, amit kínosnak vagy unalmasnak tartasz. Már ha így állsz hozzá. Aki már fekete pályán száguldozik (tökmindegy milyen sítlusban), annak bizony kellemetlen lehet az őt menőnek tartó barátok előtt hóekézni vagy egy léccel rollerozni. Vigasztaljon az a tudat, hogy a versenyzők és a legjobb síoktatók is rendszeresen csiszolják a saját tudásukat ilyen gyakorlatokkal. Végy fel profi arckifejezést és testtartást, és gyakorolj annak a tudatában, hogy ilyesmit többnyire a legprofibbak végeznek!
  8. Ha gyerekedet adod be síoktatóhoz, az a szülőnek olyan, mintha ő maga tanulna. Ennek ellenére ne lógj a csoport nyakán, menj el síelni egyedül (hacsak kifejezetten mást nem kér a gyerekek síoktatója). Hidd el, a gyereked sokkal kevésbé hisztis és sokkal jobban teljesít nélküled!
  9. Ha mégis a csoport közelébe kerülsz és azt látod, hogy csak kígyóban síelnek, ne arra kezdj gyanakodni, hogy a síoktató a te pénzeden síelni jár, ahelyett, hogy a gyerekeket szigorú gyakorlatokkal foglalkoztatná. Hidd el, tudja mit csinál: a gyerekeknek nem feltétlenül a látványos gyakorlatok a leghasznosabbak, a jó nyomvonalon és jó minta után síelve gyűjtött kilométerek még előrébb juttatják őket.
  10. Ne várj azonnali eredményt! A mozgástanulás már csak olyan, hogy hetek-hónapok kellenek, amíg az agyad feldolgozza az őt ért hatásokat. Amikor hatások érik, kicsit mindig megzavarják a már meglévő rendszereit. Ha tehát nem esett szét kicsit a mozgásod a síoktatás hatására, kezdhetsz gyanakodni, hogy nem is volt hatásos! smiley

 

Ha hasznosnak találtad, légy ismerősünk:

 

vagy oszd meg másokkal is:

 
Síoktatás, bemelegítés
Síoktatás, bemelegítés